SailWise en Coronavirus: veelgestelde vragen

Heel Nederland gisteravond aan de televisie en radio gekluisterd tijdens de persconferentie op 28 september. Het coronavirus grijpt weer om zich heen en de maatregelen worden landelijk aangescherpt. De gezondheid van onze deelnemers, vrijwilligers en medewerkers gaat ons aan het hart en we willen geen risico’s nemen. Daarom hebben we een enorm zwaar besluit moeten nemen en zien we ons genoodzaakt om alle resterende (individuele) zeilvakanties voor 2020 te annuleren. Het gaat hierbij om de individuele reizen na 10 oktober bij watersportcentrum It Sailhûs (met catamaran Beatrix) en de individuele reizen na 2 oktober bij watersporteiland Robinson Crusoe.

Bij SailWise nemen we natuurlijk geen risico’s en houden we ons nauwgezet de meest recente richtlijnen van het RIVM en GGD. Want het coronavirus vraagt om maatregelen van mensen en organisaties. Bij SailWise houden we alle berichtgeving met betrekking tot het coronavirus nauwlettend in de gaten en volgen we de richtlijnen van de GGD en het RIVM. Op de website van het RIVM lees je precies wat deze richtlijnen zijn. In dit filmpje wordt duidelijk uitgelegd wat het coronavirus is en wat jij ertegen kan doen.

 

Onbeperkt én onbezorgd genieten

Uitstekende zorg en veiligheid staan sinds jaar en dag hoog in het vaandel bij SailWise. Tijdens onze vakanties zijn er deskundige medewerkers en (verpleegkundige) vrijwilligers aanwezig om de best mogelijke zorg te bieden aan onze deelnemers. Bovendien nemen we uitgebreide voorzorgsmaatregelen om jouw veiligheid te garanderen en besteden we veel aandacht aan hygiëne. Met het coronavirus zetten we nog een tandje bij, om er écht zeker van te zijn dat de risico’s minimaal blijven. Wij zorgen ervoor dat – zodra dat weer kan – je niet alleen onbeperkt, maar ook onbezorgd kan genieten van jouw watersportvakantie bij SailWise!

Veelgestelde vragen

We begrijpen het als je vragen hebt over het coronavirus en wat dit betekent voor jouw vakantie. Gaat mijn vakantie wel door? Wat doet SailWise om mijn veiligheid te garanderen? Wat kan ik zelf doen? Hieronder hebben we een aantal veelgestelde vragen voor je beantwoord. Heb je na het lezen hiervan toch nog vragen over ons beleid of jouw vakantie? Neem dan gerust contact met ons op door een e-mail te sturen naar info@sailwise.nl.

Waar vind ik betrouwbare informatie over het Coronavirus?
Op de website van de ANVR zijn voor consumenten duidelijke ‘veelgestelde vragen’ geplaatst over het coronavirus. In dit filmpje wordt duidelijk uitgelegd wat het coronavirus is en wat jij ertegen kan doen. En op de website van het RIVM lees je precies wat richtlijnen zijn die in Nederland gelden én uitgebreide informatie over (de verspreiding van) het coronavirus.

Wat gaat er gebeuren als de reis vanwege het virus wordt geannuleerd?
Wij houden de richtlijnen en reisadviezen van de GGD en het RIVM aan. Als wij jouw reis moeten annuleren vanwege het coronavirus, dan nemen wij telefonisch contact met je op. Indien mogelijk proberen we je reis om te boeken. Mocht dit op korte termijn niet mogelijk zijn, dan ontvangen je van ons een corona-voucher. De corona-voucher is in het leven geroepen door de SGR (Stichting Garantiefonds Reisgelden) - in samenwerking met de ANVR (keurmerk voor de reisbranche) en de overheid - om te voorkomen dat reisorganisaties in financieel zwaar weer komen. Op de website van de SGR vind je een goede uitleg over de voucher.

Kan ik niet gewoon mijn geld terugkrijgen?
Wij staan voor een ongekende situatie. Als stichting en reisorganisatie wordt SailWise hard getroffen en gaan we het mogelijk financieel zwaar krijgen. Om ons en andere reisorganisaties te helpen om te overleven, hebben de SGR, de ANVR en de overheid de corona-voucher in het leven geroepen. Met deze voucher ben je er zeker van dat je reissom veiliggesteld is, mocht SailWise in financiële problemen komen. Het bedrag van de corona-voucher krijg je als korting op je boeking van een nieuwe reis bij SailWise. Zo heb jij ruime keuze om een nieuwe vakantie te kiezen bij SailWise én help je ons deze crisis te overleven. We hopen op je steun en je begrip hiervoor.

Hoe lang is de corona-voucher geldig?
De voucher kan tot 1 jaar na uitgifte gebruikt worden voor het boeken van een nieuwe reis. Je kan in de laatste maand dat de voucher geldig is ook nog boeken voor een reis later in het seizoen 2021. (Voorbeeld: je voucher is geldig tot april 2021. Dan kan je in maart nog boeken voor een reis in bijvoorbeeld augustus 2021)

Wat als ik niet meer op vakantie wil?
Je kunt jouw vakantie in principe niet zonder kosten annuleren. Hiervoor geldt onze algemene annuleringsregeling (deze vind je terug op onze website). Als wij ons genoodzaakt zien om je vakantie te annuleren in verband met het coronavirus, dan zullen wij je de corona-voucher geven om je op een later moment toch een onvergetelijke vakantie bij SailWise te kunnen bieden.

Wat kan er wel?
Met de versoepeling van de maatregelen is het wél mogelijk om met je gezin of woongroep een heerlijke vakantie te boeken in It Sailhûs! De aangepaste en rolstoeltoegankelijke appartementen zijn ruim, modern en van alle gemakken voorzien voor een (veilige) vakantie in Friesland. Na wekenlang thuiszitten kunnen we ons heel goed voorstellen dat je er graag even uit gaat. Geniet van de ruimte, natuur, het water en elkaar tijdens een onbezorgd verblijf in It Sailhûs. Meer informatie over de mogelijkheden vind je op itsailhus.nl.

Kan ik beter wachten met het boeken van een vakantie bij SailWise?
We begrijpen het als je in deze onzekere tijden twijfelt of je nu wel een vakantie moet boeken. We willen je op het hart drukken dat we geen risico’s nemen en geen vakanties aanbieden als we denken dat het niet veilig is. De maatregelen die de regering heeft getroffen worden stapsgewijs versoepeld. We hopen dat de situatie in de zomer meer onder controle is en je weer veilig en onbezorgd op vakantie kan met SailWise. Bovendien zijn een aantal van onze vakanties al volgeboekt en wordt het aantal beschikbare plaatsen steeds minder. Hoe langer je wacht, hoe beperkter de keuze zal zijn. Misschien is jouw vakantie dan zelfs al volgeboekt. Mocht je vakantie onverhoopt toch geannuleerd worden, dan nemen we contact met je op om de mogelijke oplossingen te bespreken.