SailWise-vakanties in coronatijd

Heb je nog vragen over jouw reis bij SailWise? Hieronder lees je de meestgestelde vragen over SailWise-vakanties in coronatijd. Staat jouw vraag hier niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op door een e-mail te sturen naar info@sailwise.nl.

Met SailWise op vakantie

Uitstekende zorg en veiligheid staan sinds jaar en dag hoog in het vaandel bij SailWise. Tijdens onze vakanties zijn er deskundige medewerkers en (verpleegkundige) vrijwilligers aanwezig om de best mogelijke zorg te bieden aan onze gasten. Bovendien nemen we uitgebreide voorzorgsmaatregelen om jou veiligheid te garanderen en besteden we veel aandacht aan hygiëne. Met het coronavirus zetten we nog een stap extra, om er zeker van te zijn dat de risico’s minimaal blijven.

Bekijk hier onze richtlijn 'meerdaagse activiteiten in coronatijd' >>

We volgen de adviezen en richtlijnen van het RIVM, de overheid en de GGD en natuurlijk treffen we zelf ook de nodige voorzorgsmaatregelen om jou een veilige en onbezorgde vakantie te bieden. Zo hebben we op ons watersporteiland een grote tent geplaatst als verlengstuk van de groepsruimte (lees meer >>). Zo zorgen we ervoor dat – zodra het weer kan – je niet alleen onbeperkt, maar ook onbezorgd kan genieten van jouw watersportvakantie bij SailWise!


VEELGESTELDE VRAGEN

Op vakantie in coronatijd

Wanneer gaan de SailWise-vakanties weer beginnen?

In 2021 zijn we weer van start gegaan met onze (meerdaagse) watersportactiviteiten! We houden ons aan de richtlijn 'meerdaagse activiteiten in coronatijd' tijdens deze activiteiten. Uiteraard houden we de berichtgeving omtrent het coronavirus van het RIVM en de overheid nauwlettend in de gaten. Zijn er wijzigingen in de in Nederland geldende coronamaatregelen, dan zullen we onze activiteiten (indien nodig) hier ook op aanpassen.

Wanneer hoor ik of mijn reis doorgaat of niet?

In 2021 zijn we weer gestart met onze watersportactiviteiten. Mocht de situatie zich voordoen - waar we niet vanuit gaan - dat de coronacijfers weer de verkeerder kant op gaan en de coronamaatregelen aangescherpt worden, dan kan het zijn dat we onze activiteiten daarop aan moeten passen of zelfs reizen moeten annuleren. In zo'n geval ontvangen deelnemers hierover (indien nodig) zo snel mogelijk bericht van ons.

Waar vind ik het coronaprotocol van SailWise?

De richtlijn 'meerdaagse activiteiten in coronatijd' vind je hier >>

Dit document is er om iedereen die betrokken is bij de SailWise-vakanties en -activiteiten te informeren over de manier waarop wij onze vakanties vanaf juni gaan organiseren.

Hanteert SailWise een gezondheidscheck?

Ja, voor vertrek en bij aankomst doen we een gezondheidscheck (triage). Tijdens de zeilvakanties herhalen we deze ook dagelijks. 

Download hieronder onze gezondheids-/instemmingsverklaring, vul deze in en lever de verklaring bij de start van de activiteit ondertekend in bij één van de bemanningsleden. Alleen met een getekende verklaring kan je deelnemen aan de activiteit.

Annuleren vakantie

Wat gebeurt er als mijn reis wordt geannuleerd?

Als we jouw reis moeten annuleren vanwege de maatregelen van de overheid, dan laten we je dit zo snel mogelijk weten. Indien mogelijk proberen we je reis om te boeken. Mocht dit op korte termijn niet mogelijk zijn, dan ontvang je van ons een Sailwise tegoedbon. Met deze tegoedbon kan je tot een jaar na de uitgiftedatum een nieuwe zeilvakantie (bij It Sailhûs/Beatrix of Robinson Crusoe) of een gezinsvakantie bij It Sailhûs boeken*. Wil je geen gebruikmaken van de SailWise tegoedbon, laat het ons weten. We bespreken dan graag de mogelijkheden met je.

* De SailWise tegoedbonnen hebben geen SGR-garantie.

Kan ik mijn reis zelf annuleren?

Je kan jouw vakantie in principe niet zonder kosten annuleren. Hiervoor geldt onze algemene annuleringsregeling (bekijk deze hier). Als wij ons genoodzaakt zien om je vakantie te annuleren vanwege de geldende coronamaatregelen, dan worden hiervoor geen kosten in rekening gebracht en kan je het door jou betaalde bedrag gebruiken voor een nieuwe reis bij SailWise.

Wat als ik vlak voor mijn vakantie corona of corona-gerelateerde klachten krijg?

In het algemeen geldt: als je ziek bent kun je niet mee en zal je moeten annuleren (we adviseren daarom iedereen om een annuleringsverzekering af te sluiten). Als je corona hebt, is dus ook niet mogelijk om deel te nemen aan onze reis. Heb je corona-gerelateerde klachten, dan adviseren we je contact op te nemen met de GGD om je te laten testen op corona. Alleen bij een negatieve coronatest kan je deelnemen aan onze activiteiten.

Coronavoucher en (om)boeken vakantie

De geldigheid van mijn coronavoucher verloopt bijna. Wat nu?

Geen zorgen. Alle coronavouchers die we in 2020 hebben uitgegeven zijn een jaar langer geldig. Heb je dus een coronavoucher met een uitgiftedatum van 31 mei 2020, dan kan je deze nog tot 31 mei 2022 gebruiken voor een reis bij SailWise. Je kan dan in de laatste maand dat de voucher geldig is (in dit voorbeeld dus mei 2022) nog boeken voor een reis later in het seizoen.

Kan ik niet beter wachten met boeken?

We begrijpen het als je in deze onzekere tijden twijfelt of je nu wel een vakantie moet boeken. We willen je op het hart drukken dat we ons 100%  aan de coronamaatregelen houden en geen onnodige risico’s nemen. We gaan ervan uit dat de situatie rond corona snel verbetert en je spoedig weer veilig en onbezorgd op vakantie kan met SailWise. Bovendien zijn een aantal van onze vakanties al volgeboekt en wordt het aantal beschikbare plaatsen steeds minder. Hoe langer je wacht, hoe beperkter de keuze zal zijn. Misschien is jouw vakantie dan zelfs al volgeboekt.